Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 1 juni 2013

Elizabeth Gilbert: Eten, bidden, beminnen: de zoektocht van een vrouw in Italië, India en Indonesië

Eten, bidden, beminnen: de zoektocht van een vrouw in Italië, India en Indonesië Eten, bidden, beminnen: de zoektocht van een vrouw in Italië, India en Indonesië by Elizabeth Gilbert
My rating: 4 of 5 stars

Op haar dertigste heeft Elizabeth Gilbert alles wat een ambitieuze, hoogopgeleide vrouw zich zou kunnen wensen: een echtgenoot, een huis en een succesvolle carrière. Maar in plaats van gelukkig te zijn wordt ze overspoeld door paniek, verdriet en verwarring. Ze besluit dat het tijd is voor een zoektocht naar de dingen die ze mist in haar leven: plezier, toewijding en evenwicht, en gaat op reis. In Italië maakt ze kennis met la dolce vita, in India met tempelvloeren die geschrobd moeten worden en in Indonesië met een excentrieke medicijnman – en haar grote liefde.
Eten, bidden, beminnen is een hartveroverend, dapper reisverslag en een inspiratie voor iedereen die wel eens op een kruispunt heeft gestaan en gedacht heeft dat er een andere, betere weg zou moeten zijn.

wat een mooi verhaal. De reis die iemand aflegt is hier zo mooi beschreven. ik stoor me ook niet aan haar soms hak op de tak schrijftaal. Het geeft juist het boek dat beetje charme wat het nodig heeft. De vier sterren die ik het geeft zijn verdient.
Het boek is me door verschillende mensen aangeraden. Alleen trok het me op die momenten niet aan. Door wat omstandigheden ben ik het gaan lezen en nu viel het boek op zijn plaats en heeft het een plekje in mijn geheugen. Het laat zo goed zien dat het leven ern reis is. Zowel emotioneel, spiritueel, lichamelijk, letterlijk en figuurlijk is reizen zo belangrijk in een leven. In elk leven ontmoet je mensen en die blijven of verdwijnen, maar alles hoort bij de reis genaamd leven.

Overige boekinformatie:
©2006 Elizabeth Gilbert; Bloomsbury
Oorspronkelijke titel: Eat, Pray, Love. One woman's search for everything cross Italy, India and Indonesia

©2007 De Bezige Bij, Amsterdam
Vertaling: Martine Jellema
Omslagontwerp: Studio Jan de Boer

ISBN: 978.90.234.4234.9
474 pagina's, Paperback

(G2013/10)

View all my reviews

Geen opmerkingen: