Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 2 juni 2013

Marion Bloem: Geen gewoon Indisch meisje


Geen gewoon Indisch meisje
Geen gewoon Indisch meisje by Marion Bloem
My rating: 4 of 5 stars

Inhoud:
Een meisje worstelt met het besef dat zij zichzelf, haar verleden, haar culturele achtergrond altijd verloochend heeft. Aan de hand van gebeurtenissen, herinneringen en verhalen probeert zij erachter te komen wie zij is. Zij maakt twee reizen naar Indonesië, de eerste samen met haar Hollandse vriend, de tweede - na de dood van haar vader - samen met haar moeder. Om haar verwarring en verscheurdheid zo scherp mogelijk weer te geven heeft Marion Bloem de hoofdfiguur opgesplitst in twee meisjes die elkaars tegenpool zijn: het hartstochtelijke zusje, bij wie elk nieuw inzicht tot nieuwe obsessies leidt en het onverschillige zusje, dat haar maatschappelijke ambities niet door haar emoties laat dwarsbomen.

Waardering:
Het is lang geleden dat ik het boek heb gelezen. Ik weet wel dat ik het gevoel had dat Bloem over mij vertelde. Ik ben dan nog nooit naar Indonesië geweest, maar ook ik heb met twee culturen te maken. De cultuur van mijn ouders en de westerse cultuur. Op dit moment zou ik niet weten hoe ik zou reageren op het boek. Maar toen zou ik het boek 4 sterren hebben gegeven omdat het zo dichtbij komt. Dus daar houd ik me even voorlopig aan.

Overige boekinformatie:
Uitgeverij: Maarten Muntiga BV (Rainbowpocket)
Isbn: 90.6766.013.2
238 pagina's



View all my reviews

Geen opmerkingen: