Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 2 juni 2013

Molly Cochran en Warren Murphy: Meesterzet


meesterzet
meesterzet by Molly Cochran
My rating: 3 of 5 stars

Inhoud:
Het eerste lijk wordt gevonden in een vuilnisbak in een van de sjiekste wijken van New York, het tweede niet ver daarvandaan. Pas bij het derde slachtoffer realiseert hoofdinspecteur Paul Regal zich dat de bizarre moorden verband houden met de mysterieuze telefoontjes die hij sinds kort ontvangt.

Plotseling doorziet Paul Regal welk morbide spel de moordenaar speelt. Hij wordt door de moordenaar uitgedaagd voor een luguber partijte schaak! De straten van New York fungeren als bord, de lijken als schaakstukken.

Regal heeft geen flauw idee waarom de moordenaar nu juist tegen hèm wil spelen, hij weet alleen dat hij geen keuze heeft. Regal zal het spel moeten meespelen tot het bittere einde, en terwijl de seconden op de klok langzaam wegtikken, blijkt een dramatische ontknoping onvermijdelijk...

Waardering:
Een ongelooflijk goed geschreven boek. De spanning wordt opgebouwd en brengt je naar een eind waar je van geniet. Dat was mijn gevoel toen ik het boek las. De waardering van drie sterren heeft te maken met het feit dat ik voor de rest weinig tot niets kan vertellen over hoe ik me voelde bij dit boek.

Overige boekinformatie:
Uitgeverij: Areopagus
ISBN: 90.5108.130.8
268 pagina's



View all my reviews

Geen opmerkingen: