Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

donderdag 6 juni 2013

Henri Charrière: Papillon


Papillon
Papillon by Henri Charrière
My rating: 0 of 5 stars

Inhoud:
Henri Charrière wordt door zijn vrienden ook wel Papillon genoemd bij zijn vrienden aan Mon Martre. Papillon wordt onterecht veroordeeld voor moord door valse getuigenissen en krijgt een levenslange gevangenisstraf in Frans-Guyana, Saint-Laurent-du-Maroni en het beruchte Duivelseiland (Île du Diable). Hij is vastberaden te ontsnappen, maar zijn eerste pogingen mislukken. Als straf wordt hij naar een gevangenis verplaatst waar nog nooit iemand van ontsnapt is. Hij tracht uiteindelijk negen keer te ontsnappen waarbij de laatste poging slaagt, hij ontsnapt op een zak kokosnoten. Op één van zijn ontsnappingen verblijft hij enkele maanden bij een Indianendorp waarbij hij twee kinderen verwekt bij twee Indiaanse zussen.

Waardering:
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik hoop in de aankomende jaren tijd te vinden om de serie weer op te pakken om opnieuw te lezen, zodat ik ook dit boek een waardering kan geven.

Overige boekinformatie:
Uitgeverij: Meulenhoff
ISBN : 90.290.4059.9
512 pagina’s; paperback

Verfilming:
Regie Franklin J. Schaffner, Productie Ted Richmond
Hoofdrol(len) Steve McQueen, Dustin Hoffman; Uitgebracht 16 december 1973




View all my reviews

Geen opmerkingen: