Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

vrijdag 5 juli 2013

Harry Mulisch: De aanslag


De aanslag
De aanslag by Harry Mulisch
My rating: 0 of 5 stars

Inhoud:
De hoofdpersoon is Anton Steenwijk. Aan het einde van de oorlog wordt een NSB'er Fake Ploeg neergeschoten voor het huis van zijn buren, die het lijk voor het huis van de Steenwijks slepen. Hierna steken de Duitsers het huis van de Steenwijks aan en worden de ouders en broer van Anton geëxecuteerd. Hoewel Anton het ontkent, is hij de rest van zijn leven eigenlijk bezig met uitzoeken van wat er gebeurd is. Hij ontmoet de andere mensen die ermee te maken hebben namelijk Karin Korteweg, Cor Takes (gebaseerd op Jan Bonekamp)en Truus Coster (gebaseerd op Hannie Schaft).

Waardering:
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik hoop in de aankomende jaren tijd te vinden om het boek weer op te pakken om opnieuw te lezen, zodat ik ook dit boek een waardering kan geven.

Boekinformatie:
Uitgeverij: De Bezige Bij
ISBN: 90.234.0801.2
256 pagina's; paperback

De Aanslag is een film uit 1986 van Fons Rademakers, gebaseerd op het gelijknamige boek van Harry Mulisch uit 1982. De hoofdrollen zijn voor Derek de Lint, Marc van Uchelen, Monique van de Ven en John Kraaijkamp sr.



View all my reviews

Geen opmerkingen: