Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 6 juli 2013

Michael White: De Borgia-ring


De Borgia-ring
De Borgia-ring by Michael White
My rating: 4 of 5 stars

Als in een bouwput in Londen een eeuwenoud skelet wordt opgegraven, komt er onverwacht een vijfhonderd jaar oud complot om de koningin van Engeland te vermoorden aan het licht. Een bijzondere ring aan de rechterwijsvinger van het skelet is de eerste aanwijzing dat er veel meer aan de hand is dan alleen vertraging bij de bouw van een nieuw flatgebouw. Inspecteur Jack Pendragon wordt met de zaak belast. Hij is net overgeplaatst van Oxford naar het politiebureau aan Brick Lane. Dan worden er in de dagen na de vondst van het skelet twee moorden gepleegd. Pendragon en zijn team moeten gissen naar het motief, maar het is duidelijk dat de moorden iets met het skelet en de ring te maken hebben. Pendragon zal zijn jarenlange ervaring moeten inzetten om een moordenaar te stoppen die van zijn zieke obsessie een dodelijk spel heeft gemaakt…

White neemt je mee naar een stuk geschiedenis waar je nu een serie over hebt. Veel informatie om te verwerken en gewaagd daardoor. Zijn boek is ouder dan de serie die nu op tv te zien is, maar komt de grote lijn wel overeen.
White neemt je mee naar een spanning met als middelpunt Een ring van dochter Borgia die mogelijk mannen ermee heeft vermoordt. De wendingen in het verhaal maken wel dat je steeds op het verkeerde been wordt gezet. Ik vind het daardoor juist leuk omdat je echt na moet denken.
De schrijfstijl maakt het heerlijk om door te lezen, al moet ik zeggen dat ik doordat ik een eerder deel niet heb gelezen informatie ontbreekt waar wel op teruggegrepen wordt. Achteraf gezien is het dus wel beter om de delen op volgorde te lezen. Ik moet nu zorgen dat ik het ontbrekende deel nog te pakken krijg.

(G2013/16)



View all my reviews

Geen opmerkingen: