Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 7 juli 2013

Stephen King: De Groene Mijl 5: Nachtreis


De Groene Mijl 5: Nachtreis
De Groene Mijl 5: Nachtreis by Stephen King
My rating: 5 of 5 stars

Inhoud:
'Toen ik me herinnerde hoe John Coffey zowel mijn urineweginfectie als de gebroken rug van Delacroixs muis had genezen, stapte ik eindelijk over de streep tussen alleen maar denken en iets dóen. En er was nog iets anders. Iets dat te maken had met Coffey's handen en mijn schoen.'

De dag na de vreselijke dood van Eduard Delacroix nodigt bewaker Paul Edgecombe zijn collega's Dean Stanton, Harry Terwilliger en Brutus Howell thuis uit voor de lunch. Aan de mannen met wie hij al jaren samenwerkt en die hij kan vertrouwen doet Paule een riskant voorstel dat ze niet kunnen weigeren..

Waardering:
Dit boek kwam in 1996 uitgebracht als een feuilleton. Om de twee maanden kwam er een nieuwe deel uit. Het was heerlijk om dit boek snel uit te lezen, alleen je moest zolang wachten voor de volgende hoofdstuk. Maar je wist zeker dat je het boek wilde hebben. Dat was wel leuk. Nu is het boek verfilmd en in één band uitgebracht en dat maakt het toch wel weer anders. Het verhaal was apart en het trok je mee. Je wilde gewoon weten wat er zou gaan gebeuren. Door de aparte manier van uitgeven en hoe het verhaal was. Is het zijn sterren meer dan waard. Dit boek is me bij gebleven waardoor ik het kan beoordelen op het aantal gegeven sterren.

Boekinformatie:
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
ISBN: 90.245.2684.1
112 Pagina's; Pocket



View all my reviews

Geen opmerkingen: