Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

dinsdag 10 september 2013

Alexandre Dumas - De graaf van Monte Christo


De graaf van Monte Christo
De graaf van Monte Christo by Alexandre Dumas
My rating: 4 of 5 stars

Inhoud:
Edmond Dantès, de in de val gelokte en onschuldig veroordeelde zeeman die veertien jaar zat opgesloten in de donkere kerkers van Château d'If, is uit op vergelding. Zijn tragische verloofde Mercédès heeft ondertussen, na jaren van trouw aan Dantès, toegestemd in een vreugdeloos huwelijk met Dantès' huichelachtige vijand Fernand. Als Dantès hoort van een verborgen schat op het eiland Montecristo, besluit hij niet alleen te ontsnappen maar ook om die schat in handen te krijgen en te gebruiken om wraak te nemen op de drie mannen die hem in het verderf stortten.
---
Waardering:
Helaas kan ik weinig zeggen over het boek. Het boek heeft me wel getrokken. Het is een verhaal met actie en romantiek. Het laatste trekt mij normaal gesproken niet, maar hier is het beperkt en dient het alleen als drijfveer om te overleven. Dat is toch een tikkeltje anders dan de romantiek die men normaal zou bedenken. Voor de rest zou ik hier weinig aan toe willen voegen, behalve dat ik hoop dat ik ooit weer eens de tijd zal hebben om het boek opnieuw te lezen.





View all my reviews

Geen opmerkingen: