Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 13 oktober 2013

Piet Bakker: Ciske groeit op


Ciske groeit op
Ciske groeit op by Piet Bakker
My rating: 3 of 5 stars

Ciske heeft zijn straf uitgezeten in het tuchthuis. Maar het aanpassen buiten het tuchthuis valt zwaar. Zijn vader heeft een kleine erbij en Jans heeft haar handen vol aan het kind. Maar toch zijn ze bereidt samen met meester Buis en een aantal trouwe vrienden zoals Dorus en Betje. In de tuchtschool heeft Ciske ook een Mariabeeldje gekregen van de Kapelaan aldaar. Het beeldje houdt hem in de werkelijkheid en doet hem aan Betje denken. Ciske terug gaat naar zijn oude school en bij zijn oude klasgenoten terecht komt, heeft hij nog een moeilijke weg te gaan. De tuchtschool en de moord op zijn moeder blijft hem achtervolgen. Maar Ciske blijft terugvechten om zijn plek in de wereld te veroveren.
---
Het boek vind ik iets minder. Maar nog vind ik het ontzettend goed geschreven. Ik kan het verhaal echter geen vier sterren geven. Het is anders. Het voelt anders. Maar toch komen de vertrouwde personen terug tot leven. Er is iets wat ik niet kan verklaren (misschien juist omdat het te lang geleden is dat ik het heb gelezen) wat er aan ontbreekt. Ik zal proberen het boek opnieuw te lezen.
---
Voor meer informatie over de auteur verwijs ik naar mijn review van Jet en Ciske de Rat.
---
Overige boekinformatie
Uitgeverij: NV Uitgevers Maatschappij Elsevier
283 pagina's; Hardcover

Meer informatie zie mijn review van Ciske de Rat



View all my reviews

Geen opmerkingen: