Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

woensdag 23 oktober 2013

Joseph Howard - Damien - Het tweede omen


Damien - Het tweede omen
Damien - Het tweede omen by Joseph Howard
My rating: 0 of 5 stars

Zeven jaar zijn verstreken na de dood van ambassadeur Robert Thorn en zijn vrouw. Niemand kent de waarheid. Damien, de Antichrist, is niet Thorns zoon, maar heeft de plaats ingenomen van hun doodgeboren kind. Hij is inmiddels opgenomen in het gezin van Richard en Ann Thorn, zijn oom en tante. In het wereldwijde concern van zijn oom gebeuren bizarre, dodelijke ongelukken. Een journaliste die in contact probeert te komen met Thorn wordt aangevallen door een mysterieuze zwarte raaf. Een onschuldig partijtje ijshockey ontaardt in een drama. Wat is hierin de rol van Damien? Wie is hij? Zij die het vermoeden, leven niet lang genoeg om het uit te spreken. Zij die het weten, beschermen hem, opdat de eeuwenoude voorspelling in vervulling gaat.
---
Geen... Wat ik me herinner is dat ik het boek gelezen had nadat ik er films van heb gezien. De films waren soms beangstigend, maar soms ook gewoon om te lachen. Maar toen ik het boek las, was ik verbaast, want mijn fantasie ging er met meer vandoor dan alleen de scene's van de film. Soms zag ik de scene voor me maar er waren ook momenten dat mijn fantasie zelf iets invulde. Het boek is bijna een op een van de film, maar toch ook anders. Maar hoe ik het zou beoordelen is op het moment niet te zeggen.
---
Boekinformatie:
Uitgeverij: K-Tel
ISBN: 90.3490.421.0
191 pagina's; Paperback



View all my reviews

Geen opmerkingen: