Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 6 oktober 2013

Lloyd C. Douglas: De grote visser


De grote visser
De grote visser by Lloyd C. Douglas
My rating: 3 of 5 stars

Simon ontmoet Jezus tegen de achtergrond van het leven in Palestina tijdens de Romeinse bezetting. Simon is is een visser op het meer van Galilea, maar gaat Jezus volgen als discipel. Door Simons ogen, zien we de wereld van tweeduizend jaar geleden en de daden van Jezus. Simon die de naam Petrus heeft gekregen, wat Rotssteen betekend, verloochend Jezus uiteindelijk drie keer.

Waardering/mening
Een apart verhaal waar ik heel lang over heb moeten nadenken over hoeveel sterren ik het moest geven. Omdat ik het niet goed kan plaatsen en ik sommige dingen toch echt wel twijfelachtig vind, geef ik het een twijfelachtige 3 sterren. Ik hoop dat ik het boek nog een keer kan lezen. Mogelijk speelt mijn gevoel tegenover het kerkelijke verhaal wel mee.

Over de auteur
Geboren in 1877 in Columbia City. Hij was een Amerikaanse minister en op latere leeftijd een auteur. Zijn hele leven heeft godsdienst en vooral Lutherse religie een belangrijke rol gespeelt. Dit komt ook terug in een aantal van zijn boeken. In 1929 brengt Douglas zijn eerste boek uit "Magnificent Obsession". Hij schrijft "The Robe" uit en daarvan verkoopt hij de rechten om een een film ervan te laten maken. Deze komt uit in 1953. Na zijn overlijden
In 1951 overlijdt Douglas. Meer informatie kan je vinden op
https://www.goodreads.com/author/show/127901.Lloyd_C_Douglas
of op
http://www.imdb.com/name/nm0235160/

Overige boekinformatie
Uitgeverij: De Geïllustreerde Pers
375 pagina's; Hardcover
Leesperiode : november 2006

Het boek is verfilmd als "The Big Fisherman" en is in 1959 uitgebracht.
Hoofdrolspeler is Howard Keel. Director is Frank Borzag. De vrouwelijke hoofdrol werd gespeeld door Susan Kohnen



View all my reviews

Geen opmerkingen: