Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zaterdag 2 november 2013

Nevil Shute - De laatste oever



De laatste oever by Nevil Shute
My rating: 3 of 5 stars

Inhoud:
In dit boek confronteert Nevil Shute de lezer met de gevolgen van de atoomoorlog. Hoofdpersonen zijn de jonge zeeofficier Peter Holmes, zijn vrouw Mary, Dwight Towers, de commandant van de atoomduikboot en Moira, een meisje dat een diepe liefde voor Towers opvat.
Het onafwendbare noodlot van de naderende radioactieve wolken vormt het decor waartegen De laatste oever (On the beach) zich afspeelt. Het is een diepmenselijk en tegelijk actueel boek, dat de waanzin van de oorlog in zijn 'moderne' vorm zeer scherp belicht.

Waardering:
Omdat ik, toen ik het boek las, nog geen schriftelijke beoordelingen en mening gaf over boeken is het voor mij niet mogelijk om nu een juiste waardering aan het boek te geven. Ik weet alleen dat de sterren gebaseerd zijn op het feit dat Shute het realistisch beschrijft. Voor de rest durf ik hier geen verdere mening over te geven.
---
Boekinformatie
Op dit moment niet aanwezig.


Geen opmerkingen: