zaterdag 9 november 2013

Guillermo del Toro & Chuck Hogan: De Meester

De Meester
De Meester by Guillermo del Toro
My rating: 4 of 5 stars

Er komt een vliegtuig aan in New York. echter zodra het is geland stopt het en komt het niet verder dan de baan waar het op geland is. Alle mensen in het vliegtuig zijn dood op 6 na. Ephream Goodweather moet uitzoeken wat er aan de hand is. Betreft het hier een onbekend virus of is er meer aan de hand. Als de dag erna blijkt dat alle doden zijn verdwenen, staat Eph met zijn handen in zijn haar. Samen met Nora, een collega, kijkt hij de videobanden na en ziet er ongelooflijke dingen op gebeuren. Waaronder de verdwijning van een kist zonder dat er iemand in de buurt is. Als Eph verder op onderzoek uitgaat komt hij er achter dat het niet zomaar een virus is, maar een nachtelijke virus. Eph raakt verzeilt in een kat en muis spel waarbij hij door zijn baar Barnes in diskrediet wordt gebracht. Maar Eph krijg daarbij hulp van Setriakan, een pandjeshuiseigenaar, Fet, een rattenverdelger en Nora, zijn vriendin en collega. Maar boven alles is het zijn zoon, Zack, waarvoor hij vecht. Want Zack's moeder Kelly, wilt maar al te graag haar zoon bij zich hebben. Maar wat is er toch aan de hand? Waar komt dit onverwachte virus vandaan? Het enige antwoord is het antwoord van Setriakan. De Meester is naar de nieuwe wereld gekomen en wilt de Ouden vernietigen om de wereld in handen te krijgen.

Wow...I like this book very much. It was scary and gave me nightmares. I could not believe it happend. It pulled me everytime back. I wanted to read it, but not before I went to sleep. I like horror but this is much better. For me the writers are on the same level or close to the level of Stephen King, Dean Koontz, John Saul and James Herbert. I want more of them to read.

Het verhaal is uitmuntend en ontzettend spannend. Het verhaal wordt van bovenaf vertelt en Eph en de groep mensen om hem heen zijn de hoofdrolspelers. Het is verbazend hoe dit verhaal is geschreven. Het trekt me in het boek en laat me niet los. Zelfs in mijn slaap ben ik er mee bezig. De nachtmerries die het boek me heeft bezorgd, maar ook schrikmomenten. Het is niet een verhaal dat ik wil lezen voor het slapen gaan. Ik hou van horror, maar dit is toch het level Stephen King, Dean Koontz, James Herbert en John Saul. Ik hoop dat ze het voor de trilogie waar kunnen maken en het vast kunnen houden.
---
Guillermo del Toro geboren in 1964 in Guadalajara Jalisco te Mexico is een filmregisseur van Fantasy en Horror. Hij wordt ook als Fantasy/Horror auteur beschouwd omdat zijn scripts zo echt zijn.
Hij is opgegroeid met zijn katholieke oma en de interesse in het regisseursvak. Hij leert eerst alles over make-up en heeft tien jaar lang de supervisie hierover bij verschillende Mexicaanse producties. Hij heeft zelfs zijn eigen bedrijf in dit vak Necropia genaamd. Zijn eerste doorbraak als regisseur is met de film Cronos in 1993. Het wordt goed ontvangen en wint verschillende prijzen, waaronder de week criticus prijs in Cannes. Del Toro besluit naar Hollywood te gaan, maar al snel gaat hij terug naar Mexico om de hoge eisen van Hollywood te ontvluchten. In 2002 keert Del Toro naar Hollywood terug en nu met succes. Hellboy en Blade II komen met succes uit zijn studio.
Meer informatie over Guillermo del Toro kunnen jullie vinden op de onderstaande sites:

Over Chuck Hogan is weinig bekend. Hij leeft in Boston en is een auteur bekend van verschillende boeken zoals The Killing Moon, Devils in Exile en The Town. Deze laatste werd door Stephen King uitgeroepen tot 1 van de 10 beste uitgebrachte boeken van dat jaar. Samen met Del Toro is hij schrijver van "De Meester"- serie.
De informatie komt van:
---
©Guillermo de Toro en Chuck Hogan; William Morrow, imprint van HarperCollins Publishers