Currently reading

Trisha's currently-reading book montage

Getuige
De Grote Zaal
De Verloren Vogel


Trisha's reading »

zondag 27 juli 2014

Paul Goeken: Spaanse Furie


Spaanse Furie
Spaanse Furie by Paul Goeken
My rating: 4 of 5 stars

Een onbekende Baskische beweging stuurt een opmerkelijke open brief aan de krant El PaĆ­s. Vier Provincies in Spaans Baskenland dienen binnen vier dagen door het parlement teruggegeven te worden aan het Baskische volk. Ze moeten onder volledig autonoom bestuur komen, anders zal Spanje getroffen worden door de bloedigste oorlog uit haar geschiedenis. Onderhandelen is niet mogelijk.
Na precies vier dagen wordt op klaarlichte dag een Duits jongetje op het strand van Benidorm doodgeschoten door een sluipschutter. In Baskenland vallen de politieke partijen die jarenlang vochten voor onafhankelijkheid nu over elkaar heen om zich te distantiƫren van deze laffe aanslag. Zij treden in contact met Nueve, de elite-eenheid van de Spaanse geheime dienst, om de dader te vinden. Aan Nueves intermediair Carmen Marrero de taak om de zaak tot een goed einde te brengen.
---
Dit boek valt tegen. Het is een springerig verhaal waar niet goed in te komen is. De verhaallijn is niet zo vloeiend als dat ik van Paul Goeken gewend ben. Op dit moment krijgt het boek van mij een mager 3*.
Terwijl ik zijn andere boeken niet opzij kon leggen is dit boek er een die ik juist opzij wil leggen om aan een ander boek of zelfs aan mijn huiswerk te willen beginnen. Met veel moeite lees ik door. Maar waar ik bij zijn eerdere boeken rillingen kreeg en door wilde lezen, val ik nu bij in slaap.
---
Uitgeverij : A.W. Bruna
Isbn : 978.90.229.9244.9
335 pg's; Paperback

(G2007/35)

View all my reviews

Geen opmerkingen: