dinsdag 21 oktober 2014

Patricia Cornwell - Al wat overblijft

Al wat overblijft
Al wat overblijft by Patricia Cornwell
My rating: 3 of 5 stars

"Tot dusver waren er vier stelletjes. Ze waren allemaal verdwenen en waren vervolgens allemaal binnen een cirkel van tachtig kilometer van Williamsburg vermoord teruggevonden. De zaken, door de media de Geliefdenmoorden gedoopt, waren onverklaarbaar en niemand leek een aanwijzing of een geloofwaardige theorie te hebben. Zelfs niet de FBI met hun Programma voor de Opsporing van Gevaarlijke Criminelen." (pg. 8)

Kay Scarpetta wordt opgeroepen om twee lijken te onderzoeken. Dit is al het zoveelste stelletje dat dood wordt aangetroffen. Alleen dit keer is het anders. Dit keer bemoeid de moeder zich ermee. Daarnaast blijken de kranten meer informatie te bezitten dan Scarpetta heeft. Als ze ook nog door de FBI wordt gewaarschuwd haar mond dicht te houden, gaat ze zelf op onderzoek uit. Samen met Pete Marino en Addy Turnball komt ze op het spoor van de moordenaar, maar met een hoge prijs.

Drie sterren voor dit verhaal. Ik kan me verhalen van Cornwell bedenken die meer spanning hebben. Naar opzoeken blijkt dit pas haar derde boek te zijn. Dan is het begrijpelijk omdat de boeken die ik van haar heb gelezen van een latere datum zijn. Ik vond het boek niet spannend genoeg, de verschillende wendingen in het verhaal zijn goed gedaan, de dader komt pas later in beeld en de verdenking ergens anders op leggen was ideaal beschreven, maar soms leek het te makkelijk geschreven en haalde het de spanning weg. Ik heb genoten, maar miste meer de spanning en diepte in het verhaal.

---
Patricia Cornwell werd geboren in Miami en groeide op in North Carolina. Ze studeerde af in Engels aan de David College in 1979.
Na haar opleiding ging ze aan de slag bij de Charlotte Observer en schreef diverse artikelen. Ze werd hier voor geprezen.