woensdag 22 oktober 2014

Glenn Cooper - Boek der Zielen

Boek der Zielen
Boek der Zielen by Glenn Cooper

Weinig mensen zijn bekend met de Bibliotheek der doden. En nog minder mensen weten dat er een boek ontbreekt. Het boek dat mogelijk de sleutel bezit tot het grootste geheim, namelijk het ontstaan van en de reden van de Bibliotheek. Op een dag wordt Will Piper, ex-FBI aangesproken door Henry Spencer. Spencer wilt het laatste boek bemachtigen. Het boek dat te koop wordt aangeboden in Engeland. Piper is in eerste instantie niet happig dit klusje te doen, maar al snel is de verleiding te groot.
Vanuit zijn appartement worden er biedingen gedaan op het boek. Maar ze hebben een geduchte tegenstander. Het boek komt toch in bezit van Spencer. Als het boek er is, nemen Spencer en Piper het boek door. Al snel merken ze een verschil in de kaft en vinden ze een gedicht geschreven door Shakespeare. Dit levert een andere kijk op het boek.
Piper gaat naar Engeland en tegen de wil van zijn vrouw en alle regels en afspraken in gaat hij op zoek naar het verleden van de Bibliotheek. Daarbij in Engeland geholpen door Isabelle Cartwells, de voormalige eigenaar van het boek en in de Verenigde Staten geholpen door zijn vrouw. Samen ontdekken ze dat zelf een aantal belangrijke mensen uit de Europese geschiedenis over het boek op de hoogte waren.
Als Piper in de Verenigde Staten terug is gaat alles in een stroomversnelling. Want er staat meer op het spel dan alleen het verleden van het boek en de Bibliotheek. Meer mensen zijn opzoek naar het boek en het gevaar komt van alle kanten. Piper kiest er nu voor om de aanval te kiezen. Met behulp van Spencer en andere leden van de 2027 club kiest Piper een mogelijkheid. Maar de tegenstanders zijn niet gek. De leden van 2027 kennen ze. Want de wachters zullen er alles aan doen om het geheim van de Bibliotheek te bewaren.

Een boek dat 4 sterren waard is. Spanning en sensatie en wendingen waarbij je niet weet wie je kunt vertrouwen. Alles is mogelijk in het boek en Will Piper en zijn gezin gaat je steeds meer naar het hart staan. Je wilt steeds meer weten over het boek en over de Bibliotheek. Want waarom al die geheimen en waarom stopt het boek op 2027. Wat gebeurt er dan?
Je blijft hopen dat er nu duidelijkheid komt in het verhaal, maar ook nu weet Glenn Cooper je vast te houden tot de laatste pagina met de vraag wat gaat er gebeuren? Cooper neemt je mee en sleurt je door het verhaal.

---
Glenn Cooper is geboren in New York City en groeide op in de buurt van White Plains. Hij studeerde af in archeologie en behaalde daarna zijn dokter training met als specialisatie Interne geneeskunde en infectieziektes. Hij ging werken in als onderzoeker in de farmaceutische industrie. Na 18 jaar CEO bij een biochemisch bedrijf begon hij in 1994 als scriptschrijver. Hij begon zich te interesseren voor films en ging studeren voor filmproducent.
In 2006 begon hij boeken te schrijven.

---
Boekinformatie: